عکاسي تبليغاتي شاخه اي از علم عکاسي است که بر محوريت بازار فروش توسعه يافته است. به عکاسي تبليغاتي عکاسي صنعتي نيز گفته مي‌شود. دليل اين موضوع اين است که عکاسان کالا، خدمات، موجودات و يا هر عاملي که در عرصه صنعت و توليد عرضه مي گردد را عکاسي مي کنند.


عکاسي تبليغاتي بر فروش هر چه بيشتر تاکيد دارد و هدف از آن جذب مشتري مي باشد. اگر صاحب يک کسب و کار هستيد ميتوانيد محصولات و يا خدماتتان را عکاسي کنيد و با عکس هاي حاصل از آن پلتفرم هاي تبليغاتي شامل کاتالوگ، بروشور، وبسايت، صفحه ايستاگرام و… را تکميل مي کنند.


ايده ي نوين، تنظيم کيفيت نور، زاويه عکس برداري، مکان طراحي، فضاي اطراف، کيفيت دوربين و تنظيم رنگ، از عوامل تاثيرگذار در جذب مخاطب و يا بيننده هستند. عامل مهم ديگر براي صاحبان کسب و کار انتشار تصاوير در مکانهاي پر مخاطب است. بايد آگاهي يابيد که چه مکان هايي پر مخاطبند و مشتريها بيشتر در آن حضور دارند.


به طور مثال انتشار عکس تبليغاتي در شبکه هاي اجتماعي همانند کانال هاي تلگرامي پربازديد، اينستاگرام، لينکدين، فيسبوک ‌،پينترست و ديگر رسانه‌هاي عکس محور موجب جلب توجه بينندگان مي شود. صرفا انتشار عکس تبليغاتي باعث جذب مخاطب نمي گردد، بلکه زيرساخت‌هاي فضاي تبليغاتي در شبکه هاي اجتماعي نيز بايستي توسط شما ايجاد گردد.


 


نمونه عکس هاي تبليغاتي در کاربرد هاي مختلف


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي جواهرات


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي معرفي کالا – حوزه جواهرات


 


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي خدمات – آژانس هواپيمايي


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي خدمات – آژانس هواپيمايي


 


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي خدمات – کابينت سازي


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي خدمات – کابينت سازي


 


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي کالا – پوشاک


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي کالا – پوشاک


 


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي خدمات – شرکت برج سازي


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي خدمات – شرکت برج سازي


 


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي معرفي محصولات – رستوران


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي معرفي محصولات – رستوران


 


نمونه عکس تبليغاتي در فروش آنلاين – فروشگاه اينترنتي


نمونه عکس تبليغاتي در زمينه کالا – خوراکي


 


نمونه عکس تبليغاتي در فروش آنلاين – فروشگاه اينترنتي


نمونه عکس تبليغاتي در فروش محصولات – خوراکي


 


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي سبک زندگي


نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي سبک زندگي – مربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران


نکات قابل توجه در عکاسي تبليغاتي



  • براي عکاسي تبليغاتي به دوربين، پرژکتور، لوازم صحنه و قطعات تنظيم نور و فضا نيازمنديد. ابتدا به طراحي فضاي عکس برداري بپردازيد تا عکس تبليغاتي زيبا جلوه کند.

  • به زاويه ي قرار گيري دوربين توجه داشته باشيد، مي توانيد عکس هاي تبليغاتي در زواياي مختلف توليد کنيد.

  • در نور شديد خورشيد و يا تاريکي مطلق شب عکاسي نکنيد و حتما به ميزان کيفيت نور توجه داشته باشيد چرا که نور بد موجب روي بر گرداندن مخاطب از عکس تبليغاتي مي گردد.

  • براي ايجاد عکس تبليغاتي ايده پردازي کنيد و از ايجاد عکس هاي تکراري جلوگيري کنيد.

  • عکسبرداري بايد توسط يک عکاس ماهر صورت بگيرد و کيفيت عکس برداري حائز اهميت مي باشد. چراکه اين عکس ها قرار است باعث جذب مشتريهاي هدف شوند.


عکاسي تبليغاتي پس از بررسي زير ساختها


برفرض نمونه:  آقاي محمدي که صاحب يک فروشگاه لوازم خانگي است که قصد دارد کالاهايش (مانند يخچال، تلويزيون، لباسشويي و …) را در شبکه هاي اجتماعي به نمايش گذاشته، و به فروش برساند. او به يک آتليه مجهز مراجعه مي کند و از عکاس تقاضا ميکند که از محصولاتش عکس برداري کند. به عبارتي بر عکاسي تبليغاتي مانور مي دهد.


پس از آن که عکس برداري به اتمام رسيد، او عکس هاي توليد شده از کالاهايش را مستقيما در اينستاگرام به نمايش گذاشت و پس از يک هفته مشاهده نمود که از مشتري خبري نيست و لايک خور پيج کم است و نيز ميزان فالوور هاي پيج پايين است. لذا متوجه شد که بستر تبليغاتي مناسبي را فراهم نکرده است. پس مي بايست هزينه ها را صرف بر ايجاد بستري براي جذب مخاطب مي نمود و بعد به انتشار عکس تبليغاتي از محصولاتش مي پرداخت.
از کاربرد هاي عکاسي تبليغاتي مي توان در مکان هاي تفريحي، شرکت ها، شرکت هاي طراحي و دکوراسيون، کالاها، انواع
غذاها و فست فود ها، محيط هاي مرتبط با آرايش و زيبايي و حتي خدماتي که سازمان ها انجام مي دهند اشاره نمود.


نمونه مثالي از ايده پردازي در عکاسي تبليغاتي


چند روز پيش در يکي از صفحات اينستاگرام که مربوط به يک آتليه کودک مي شد ،عکسي را مشاهده نمودم که توجه مرا به خود جلب نمود.


عکاس در هنگام عکس برداري، به کودک گفته بود که به هوا بپرد. و در زير پاي او تصوير يک پل شيشه اي را قرار داده بود، که به نظر مي رسيد کودک مي خواهد از پل به پايين بپرد و نيز به او گفته بود که حالت ترس را در صورتش بروز دهند، در نگاه اول براي مخاطبيني که اين عکس را در آن صفحه مي ديدند ، بسيار خاص و شگفت انگيز جلوه داده مي شد. بينندگان پي بردند که يک عکاس ماهر اين اثر را با تکنيک هاي فوتوشاپ خلق نموده است. پس يک تبليغ بسيار ناب براي آن آتليه ي عکاسي ايجاد شد. به اصل خلاقيت و ابتکار در عکس برداري تبليغاتي توجه داشته باشيد.


فاکتور مهم، خلاقيت و هوشياري عکاس تواناست که بر توسعه ي فروش صاحبان کسب و کار تعالي مي بخشد. عکس بي روح و ساده، براي جذب مخاطب کافي نيست. اگر صاحب يک فروشگاه اينترنتي هستيد، مي توانيد محصولاتتان را به يک عکاس تبليغاتي ماهر بسپاريد تا او اثري ناب را برايتان خلق کند.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تبليغاتي ,عکاسي ,حيطه ,توجه ,عکاس ,مخاطب ,عکاسي تبليغاتي ,توجه داشته ,عکاس ماهر ,داشته باشيد ,ايده پردازي ,توجه داشته باشيد
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گنجشک روزی سایت هواداران محسن یگانه فیلم و سریال سیگرام آپديت نود32 - لايسنس نود32 - يوزرنيم و پسورد نود32 – براي موبايل خرید تن ماهی بندرعباس اجرای چاه ارت , تست دیگ بخار , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور نقره ای موزیک بیت الکوثر-کودکان و زنان بی سرپرست و معلولان ذهنی