عکاسي تبليغاتي شاخه اي از علم عکاسي است که بر محوريت بازار فروش توسعه يافته است. به عکاسي تبليغاتي عکاسي صنعتي نيز گفته ميشود. دليل اين موضوع اين است که عکاسان کالا، خدمات، موجودات و يا هر عاملي که در عرصه صنعت و توليد عرضه مي گردد را عکاسي مي کنند.
عکاسي تبليغاتي بر فروش هر چه بيشتر تاکيد دارد و هدف از آن جذب مشتري مي باشد. اگر صاحب يک کسب و کار هستيد ميتوانيد محصولات و يا خدماتتان را عکاسي کنيد و با عکس هاي حاصل از آن پلتفرم هاي تبليغاتي شامل کاتالوگ، بروشور، وبسايت، صفحه ايستاگرام و… را تکميل مي کنند.
ايده ي نوين، تنظيم کيفيت نور، زاويه عکس برداري، مکان طراحي، فضاي اطراف، کيفيت دوربين و تنظيم رنگ، از عوامل تاثيرگذار در جذب مخاطب و يا بيننده هستند. عامل مهم ديگر براي صاحبان کسب و کار انتشار تصاوير در مکانهاي پر مخاطب است. بايد آگاهي يابيد که چه مکان هايي پر مخاطبند و مشتريها بيشتر در آن حضور دارند.
به طور مثال انتشار عکس تبليغاتي در شبکه هاي اجتماعي همانند کانال هاي تلگرامي پربازديد، اينستاگرام، لينکدين، فيسبوک ،پينترست و ديگر رسانههاي عکس محور موجب جلب توجه بينندگان مي شود. صرفا انتشار عکس تبليغاتي باعث جذب مخاطب نمي گردد، بلکه زيرساختهاي فضاي تبليغاتي در شبکه هاي اجتماعي نيز بايستي توسط شما ايجاد گردد.
نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي معرفي کالا – حوزه جواهرات
نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي خدمات – آژانس هواپيمايي
نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي خدمات – کابينت سازي
نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي کالا – پوشاک
نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي خدمات – شرکت برج سازي
نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي معرفي محصولات – رستوران
نمونه عکس تبليغاتي در زمينه کالا – خوراکي
نمونه عکس تبليغاتي در فروش محصولات – خوراکي
نمونه عکس تبليغاتي در حيطه ي سبک زندگي – مربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران
برفرض نمونه: آقاي محمدي که صاحب يک فروشگاه لوازم خانگي است که قصد دارد کالاهايش (مانند يخچال، تلويزيون، لباسشويي و …) را در شبکه هاي اجتماعي به نمايش گذاشته، و به فروش برساند. او به يک آتليه مجهز مراجعه مي کند و از عکاس تقاضا ميکند که از محصولاتش عکس برداري کند. به عبارتي بر عکاسي تبليغاتي مانور مي دهد.
پس از آن که عکس برداري به اتمام رسيد، او عکس هاي توليد شده از کالاهايش را مستقيما در اينستاگرام به نمايش گذاشت و پس از يک هفته مشاهده نمود که از مشتري خبري نيست و لايک خور پيج کم است و نيز ميزان فالوور هاي پيج پايين است. لذا متوجه شد که بستر تبليغاتي مناسبي را فراهم نکرده است. پس مي بايست هزينه ها را صرف بر ايجاد بستري براي جذب مخاطب مي نمود و بعد به انتشار عکس تبليغاتي از محصولاتش مي پرداخت.
از کاربرد هاي عکاسي تبليغاتي مي توان در مکان هاي تفريحي، شرکت ها، شرکت هاي طراحي و دکوراسيون، کالاها، انواع
غذاها و فست فود ها، محيط هاي مرتبط با آرايش و زيبايي و حتي خدماتي که سازمان ها انجام مي دهند اشاره نمود.
چند روز پيش در يکي از صفحات اينستاگرام که مربوط به يک آتليه کودک مي شد ،عکسي را مشاهده نمودم که توجه مرا به خود جلب نمود.
عکاس در هنگام عکس برداري، به کودک گفته بود که به هوا بپرد. و در زير پاي او تصوير يک پل شيشه اي را قرار داده بود، که به نظر مي رسيد کودک مي خواهد از پل به پايين بپرد و نيز به او گفته بود که حالت ترس را در صورتش بروز دهند، در نگاه اول براي مخاطبيني که اين عکس را در آن صفحه مي ديدند ، بسيار خاص و شگفت انگيز جلوه داده مي شد. بينندگان پي بردند که يک عکاس ماهر اين اثر را با تکنيک هاي فوتوشاپ خلق نموده است. پس يک تبليغ بسيار ناب براي آن آتليه ي عکاسي ايجاد شد. به اصل خلاقيت و ابتکار در عکس برداري تبليغاتي توجه داشته باشيد.
فاکتور مهم، خلاقيت و هوشياري عکاس تواناست که بر توسعه ي فروش صاحبان کسب و کار تعالي مي بخشد. عکس بي روح و ساده، براي جذب مخاطب کافي نيست. اگر صاحب يک فروشگاه اينترنتي هستيد، مي توانيد محصولاتتان را به يک عکاس تبليغاتي ماهر بسپاريد تا او اثري ناب را برايتان خلق کند.
درباره این سایت